5 erinevat müügiideed millega restoranis lisakäivet tekitada

Praeguseks on selgeks saanud, et tavapärane lähenemine toidupakkumisel enam ei tööta selliselt nagu ta oli töötanud siiani. Restoranid vajavad uusi ideesid, uusi kontseptsioone selleks, et säilitada töökohad, et säilitada oma äri. Kliendid on kõik veel olemas, nad ei ole kuskile kadunud. Küsimus on selles kuidas nendeni jõuda.

Olen siit-sealt kokku kogunud mõned ideed, mida saaks klientidele pakkuda selleks, et raske aeg üle elada.

1.       TAKEAWAY/DELIVERY TEENUS

Kõige levinum ja juba päris laia kasutust saanud lahendus. Aga ka siin on üht teist välja tuua.

⦿   Koosta menüü spetsiaalselt kaasavõtmise jaoks

Kohaletoimetamine on natukene teistsugune elukas kui restoranis kohapeal serveerimine. Selleks, et pakkuda täisväärtuslikku elamust tuleks menüüplaneerimisse sisse arvestada kuidas see toit peale transporti välja näeb/kuidas seda süüa oleks. 

Toidud peaks olema ka võimalikult lihtsad, et köök vajadusel suure arvu tellimustega jänni ei jääks. Siinkohal tuleks panustada rohkem maitsele kui välimusele.

⦿ Võimalusel kasuta oma enda ressursse, et kohalevedamine ära korraldada.

Valmista tore koduleht, ehita tellimissüsteem ja vii toit ise kohale. Tänapäeval on nii palju kodulehe „ehitajaid“, mida saab ilma suurema vaevata ülesse sättida.  Minu soovitus oleks kasutada WooCommerce, Voog või Shopify keskkondasid. 

Kuna üldine tootmismaht restoranis on tõenäoliselt nagunii vähenenud, siis on tõenäoline, et töötajad vajavad tundide täitmiseks mingeid uusi ülesandeid. Kasuta mõnda kokka/kelnerit/abikätt, kes võtab ülesandeks tellimused ise kohale viia. Sedasi säästad igalt tehingult 10-25% olenevalt kohaleviimise koostööpartnerist. 

Seda kõike mõistlikuse piires - kui tellimuste arv läheb juba liialt suureks võib olla ikkagi tarvis mõnda teenust kasutada.

⦿ Ära unusta jooke!

Kui keegi tuleks restorani sööma siis ei kõhkleks hetkekski, et söögi kõrvale on tarvis pakkuda ka jooke. Takeaway või delivery teenuses jääb tihtipeale jook tahaplaanile. Ehita joogipakkumine paketi sisse, tee nutikaid komplekte, tee joogisoovitusi. Kui ongi mingi jook, mis kindla toidu kõrvale hästi sobib – mina küll võtaks!

2.       KINKEKAARDID

Praegu on paljud restoranid suletud. Aga see ei tähenda, et kulusid ei ole. Töötajad on siiski palgal, kommunaalarved siiski tiksuvad. Kui veab on üür pandud pausile, kuid kestab ka heal juhul kuu või paar. Restoranidel oleks vaja leida uusi tuluallikaid.

⦿ Pakkuge oma klientidele kinkekaarte või „restokrediiti“

Uskuge mind, igal restoranil on väga palju toetajaid ja püsikliente, kes ei tahaks mitte mingil juhul, et nende lemmikkoht uksed peaks sulgema. 

Restorani kliendikaarti ostmine on parim viis klientidel oma toetust näidata – kui uksed uuesti avatakse, on ülimalt hea minna sööma juba ettemakstud arvega. 

⦿   Kõige mugavam on teha seda läbi interneti.

Jah, tuleks ehitada mingisugune interneti ostukeskkond, kuid enamustel restoranidel on kindlasti koduleht juba olemas. Võtke ühendust oma kodulehe ehitajaga või hallake seda ise, kasutades jällegi mõnda netipoe keskkonda.

⦿     Pakkuge midagi enamat, kui lihtsalt „raha“.

Ehitage kinkekaart ostetavaks elamuseks. Palju põnevam on soetada oma lemmikrestoranis näiteks „Romantiline 3-käiguline õhtusöök“ ; „Steik ja klaasike punast“ ; „Restoranikülastus koos teatripiletiga“ jne. Neid elamusi saab klient nautida siis kui taastub normaalne elurütm, või siis edasi kinkida. Võimalusi on mitmeid. Olge loovad!


 3.       Lisa oma restoranile jaemüügipood/e-pood.

Kes tunneks toidumaailma paremini kui restoranitöötajad? Me oleme ümbritsetud headest maitsetest, suurepärastest jookidest, imelisest toorainest. Meil on usaldusväärsed tarnijad, me oskame toitu asjatundlikult valmistada, seda serveerida, sellest rääkida.

Kogu jaemüügi „tagaosa“ on tavaliselt restoranil juba olemas. Tarneahel, toidu ja joogi käsitlemine, ladustamispind, pakendamisvõimalused on ettevõttes olemas – me ei vaja liiga suurt lisatööd, et müüa ka pooltooteid, toiduaineid ja muud vajalikku. Minu jaoks oleks küll põnev näha erinevate restoranide poolt kureeritud toiduvalikut, mida saaksin kas e-poes või kohapeal endale koju osta.

Oled mõnus kohvik mis pakub suurepärast kohvi? Müü kohvivalmistamise tarbeid, sinu käsitsivalitud kohviubasid, müü kohvitermoseid.

Oled Itaaliapärane restoran? Müü pastat, itaalia sinke, juustusid, küpsetisi. Paku pudeliga neid samu suurepäraseid veine, mis ka klaasiga müüksid.

Teed restos vinget steiki? Paku inimestele võimalust osta sinu välja valitud ja lõigatud steike kodus valmistamiseks.

4.       Müü toiduvalmistamise pakke

Tegelikult tahavad inimesed ka kodus ise hästi süüa teha, aga see kipub olema liiga tülikas. Restoranides on üldiselt kõik effektiivse ja üksikasjaliku toiduvalmistamise vahendid olemas. Kodus jällegi on tavaliselt neid töövahendeid/pinda puudu. Seda teenust saab müüa! Tee nende eest prep ära – koori, puhasta, tükelda köögiviljad. Lõika steigid valmis. Maitsesta kala. Pese salat. Paki kõik ettevalmistatud tooraine mugavalt ära ning vii kliendile.

Välismaal väga levinud teenus ei ole veel Eestis nii populaarseks saanud. Kasuta oma tööjõudu ja tootmisruume nutikalt ära!

Head näited välismaalt on näiteks (klikitavad pildid)

või


5.       Rendi oma kokad ja teenindajad välja!

Praegusel ajal on seltskonnaga restorani külastamine äraütlemata keeruline. Kui üldse leiad koha, mis on avatud, siis on nagunii "õues" ohtlik pundiga olla. 

Küll aga on paljudel võimalus seltskondasid oma kodudes võõrustada. See on kontrollitud keskkond, see on turvaline ja hubane. Aga pagan – kes seda toitu viitsib veel valmistada ja kes nende nõudega veel tegeleb.

Igast restoranist võib leida suurepäraseid teenindustalente. Samamoodi on väga suur võimalus, et köögis on pliidi taga üks tõeline maitsete võlur. Kui nad on restoranis juba kaua töötanud, neid on koolitatud, nad on saanud tugeva teadmiste põhja – see on väärtuslik vara! Paku võimalust tellida toiduvalmistamine seltskondadele koos koka ja/või teenindajaga. Eeldusel muidugi, et töötajad on terved ning valmis sellist tööd ette võtma. Aga kindlasti toode, mille loomist võiks kaaluda.

Kokkuvõtteks

 Praegu on aega teha plaani, mõelda lahendusi. Meil kõigil on vaja sellest olukorrast välja tulla. Eestlaslik jonnakus ei luba sellel kriisil nii lihtsalt meid murda.

Inimeste soov (toidu)elamust saada on täiesti elus ja oluline. Restoranid Eestis on viimaste aastatega tinud suuri arengusamme oma toiduvalmistamises ja teeninduses - seda arendustööd oleks kahju raisku lasta. Tuleb leida uusi viise kuidas klienti üllatada ja põnevaid elamusi pakkuda.

Üksteisest eraldatuna on täna, rohkemgi kui kunagi varem, oluline tuua enda päevadesse midagi erilist. Midagi mida oodata. Toit on täpselt see, mis toob elevust ja äraootavat meeleolu ning arvan, et selle eest ollakse jätkuvalt nõus head hinda maksma.

Ootan ka kindlasti tagasisidena, et milliseid erinevaid mõtteid ja ideesid veel oleks, et olukorda arvestades paremini hakkama saada.

 

Tänan lugemast!


Jaga artiklit:
Eelmine
KOROONAKRIISI MÕJU RESTORANIÄRILE MUJAL MAAILMAS
Järgmine
MILLISEST RESTORANIST TARTUS KOJU TELLIDA?